U Lajpcigu, u Nemačkoj, došlo je do retkog viđenja jednog od samo 50 BMW 3.0 CSL G82 modela zajedno sa BMW KSM G09 Label Red. Ovo je tek treće pojavljivanje BMW-a 3.0 CSL G82 na našem sajtu. Prvo viđenje prototipa bilo je u Nirburgu, dok je prvi proizvodni model primećen u junu u Roquebrune-Cap-Martin, Francuska.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Da bi proslavio svoju 50. godišnjicu, BMW M GmbH je svojim globalnim kupcima i fanovima predstavio poseban poklon: BMW 3.0 CSL. Predstavljen na godišnjicu 2022. godine, ovaj ekskluzivni model odaje počast legendarnom „Batmobilu“, istorijskom BMW-u 3.0 CSL iz ranih 1970-ih. Ovaj automobil je bio prvi samostalni model koji je razvio BMW M GmbH. Pedeset godina kasnije, ova ekskluzivna reinterpretacija klasika napravljena je u ograničenoj proizvodnoj seriji od 50 jedinica u fabrici BMW Group u Dingolfingu tokom nekoliko nedelja počevši od proleća 2023.
Smešten u Donjoj Bavarskoj, Dingolfing ističe svoju stručnost u proizvodnji ekskluzivnih malih serija i BMW M modela. Fabrika već proizvodi BMW M4 kupe i kabriolet, BMW M5, kao i BMW M8 kupe, kabriolet i Gran kupe. Uključujući M Performance modele, samo proizvodnja M vozila u 2022. iznosila je oko 50.000 automobila, a 2023. je značajno porasla na 75.000 jedinica.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Christoph Schroder, direktor fabrike u Dingolfingu, primetio je: „Ponosni smo što ovde pravimo takvu automobilsku ikonu. Ona naglašava širok spektar modela i tehnologija koje imamo na ovoj lokaciji, od potpuno električnih BMW i modela do naših M modela visokih performansi To takođe pokazuje naše majstorstvo kako u visoko automatizovanim procesima masovne proizvodnje, tako i u izradi automobila."
Proizvodnja BMW-a 3.0 CSL uključuje složenu izradu, sa karoserijom automobila zasnovanom na proizvodnom modelu BMW M4 CSL, ali je u velikoj meri modifikovana i prilagođena u posebnom delu Dingolfingove karoserije, gde se takođe izrađuje karoserija BMW M4 GT4 trkačkog automobila. Procesi obuhvataju specijalizovano širenje i zavarivanje kako bi se proširili prepoznatljivi lukovi točkova i pripremili za montažu.
Nakon standardnih procesa farbanja u farbari, Dingolfing-ovi specijalisti za farbanje ručno nanose livreju specifičnu za CSL sa tri trake M u boji koristeći šablone. Specijalne komponente kao što su prednje bočne ploče, branici, hauba motora i karbonski krov iz susedne fabrike komponenti BMW Grupe u Landshutu takođe su ofarbane po narudžbini u plastične spoljašnje završne obrade.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Sastavljanje BMW-a 3.0 CSL odvija se u namenskom objektu u Moostheningu, satelitskoj lokaciji severno od glavne fabrike u Dingolfingu, u kojoj učestvuje 30 iskusnih stručnjaka za montažu. Ovi stručnjaci progresivno grade svako vozilo od visoko specijalizovanih delova, kao što su osovine koje su lokalno modifikovane u Dingolfingovoj fabrici komponenti 02.10 da bi uključile sistem centralnog zaključavanja inspirisan trkom. Specijalni elementi enterijera se dobijaju iz pojedinačnih proizvodnih pogona u Garchingu i Dingolfingu.
Ceo proces montaže traje skoro dve nedelje, podeljen u osam glavnih faza montaže, od kojih svaka traje jedan radni dan. Prethodne faze uključuju različite elemente komponenti kao što su bočni paneli od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP) i hauba. Konačna montaža uključuje postavljanje prepoznatljivih zadnjih i drugih spoljašnjih komponenti na posebnoj stanici.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Po završetku u Moostheningu, svako vozilo se vraća u glavnu fabriku u Dingolfingu na sveobuhvatne standardizovane testove, uključujući testove valjaka i kočnica. Nakon toga, svaki BMW 3.0 CSL model prolazi kroz dodatne procedure završnog pregleda sa propisanim programom vožnje na sopstvenoj testnoj stazi fabrike.
Na kraju, svako vozilo je pripremljeno za isporuku kupcima, kao što je BMW Velt u Minhenu na primopredaju.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!