Ferrari 12Cilinder susreće svoju ikonsku inspiraciju: 365 Daytona

  • Roshu
  • 2025-04-14 13:00
  • 1
  • 0

Ferrari 12Cilinder susreće svoju ikonsku inspiraciju: 365 Daytona

Bilo je samo pitanje vremena kada ćemo videti potpuno novi Ferrari 12Cilindri pored legendarnog 365 Daytona, a videti ih zajedno nije ništa drugo do zapanjujuće. Šta čini ovaj trenutak još posebnijim? Daytona o kojoj je reč nije bilo koji 365 GTB/4 – to je ultra-retki 365 GTS/4.

Jedan od najpoznatijih dizajnerskih znakova koje je 12Cilindri pozajmio od Daytone je prednja pregrada između farova, koja može biti označena ili u karbonskim vlaknima ili u sjajno crnoj boji. Kombinacija boja je takođe vredna pažnje - 12Cilindri nosi duboku, tamnozelenu boju, dok Daytona Spider omamljuje u svetlo žutoj, stvarajući kontrast koji oduzima dah između prošlosti i sadašnjosti.

Ferrari 12Cilinder susreće svoju ikonsku inspiraciju: 365 DaytonaKliknite na sliku za još od ovog spota!

Nasleđe Daytona Spider-a

365 GTS/4 sa otvorenim krovom je debitovao na Salonu automobila IAA u Frankfurtu 1969. godine, gde je očarao publiku. Mehanički, bio je identičan svom kupeu, ali ga je njegova ekskluzivnost izdvajala. Daytona Spider je bio pravi naslednik modela 365 California, koji je, uprkos visokoj ceni, postigao veliki uspeh - posebno u SAD, gde je i danas kultni klasik.

Zbog svoje retkosti, mnogim standardnim Berlinettama su uklonjeni krovovi kako bi se napravile nezvanične konverzije Spider-a. Ovaj trend je postao posebno popularan kasnih 1980-ih kada su originalni Daytona Spiders počeli da rastu u vrednosti. Ferrari je proizvodio obe varijante do 1973. godine, što je, po tadašnjim standardima brenda, bila relativno duga proizvodnja. Ferari je ukupno proizveo 1.284 Berlineta i samo 122 Spider-a, svi sa brojevima šasije u rasponu od 14365 do 17073.

Ferrari 12Cilindri susreće svoju kultnu inspiraciju: 365 Daytona

Ferrari 12Cilinder susreće svoju ikonsku inspiraciju: 365 DaytonaKliknite na sliku za još od ovog spota!

Jedinstvene jednokratne i posebne varijante

Jedna posebno zanimljiva jednokratna izrada predstavljena je na Salonu automobila u Parizu 1969. - jedinstveni "Speciale" kupe koji je napravio Pininfarina (šasija #12925). Ovaj model je imao čeličnu rolnu, zadnji prozor koji se može uvlačiti i fiksni krovni panel. Njegov produženi zadnji deo i zaokruženi elementi branika ga vizuelno izdvajaju. Pored ovoga, nekoliko drugih Daytona specijalnog tela je napravljeno koristeći postojeće modele, često pod upravom osnivača NART-a Luiđija Činetija i njegovog sina Luiđija Činetija mlađeg.

Šasija i inženjering Daytone

Ispod svoje elegantne karoserije, Daytona je izgrađena na šasiji sa međuosovinskim rastojanjem od 2.400 mm, koju je Ferari označio kao "605". Ovi automobili su konstruisani korišćenjem istih tehnika kao i drugi Ferrari modeli tog doba - sa velikim ovalnim glavnim cevima, poprečnim podupiračima i tačkama za montažu za pomoćne komponente. Dostupne su bile konfiguracije volana sa leve i desne strane. Standardni petokraki zvezdasti točkovi su dolazili sa centralnim spinerom, iako su modeli za američke specifikacije imali veću središnju glavčinu zbog zakonskih zahteva. Za one koji traže dodatni dodir klasičnog stila, Borrani žičani točkovi su ponuđeni kao opciona nadogradnja.

Ferrari 12Cilinder susreće svoju ikonsku inspiraciju: 365 DaytonaKliknite na sliku za još od ovog spota!
Legendarni V12

Pogon Daytona Spider-a bio je isti 4,4-litarski V12 koji se nalazi u Berlinetti. Kodnog naziva "251", ovaj motor je imao zapreminu od 4.390 cc sa otvorom od 81 mm i hodom od 71 mm, uparen sa podmazivanjem suvog kartera. Šest karburatora Weber 40 DCN20 ili DCN21 hranilo je motor, proizvodeći 352 KS. Modeli na američkom tržištu nosili su oznaku "A" i dolazili su sa elektronskim sistemom paljenja postavljenim iza motora, kao i dodatnim uređajima za kontrolu emisije - uključujući podešavanje brzine u praznom hodu i sistem za usisavanje vazduha izduvnog kolektora.

Kvačilo zamajca prenosi snagu na zadnje točkove preko 5-brzinskog menjača, sličnog onom korišćenom u ranijim 275 GTB/4. Snaga je poslata pozadi kroz nezavisnu postavku vešanja koja sadrži vilice, spiralne opruge i hidraulične amortizere - obezbeđujući savršen balans performansi i udobnosti.

Ferrari 12Cilinder susreće svoju ikonsku inspiraciju: 365 DaytonaKliknite na sliku za još od ovog spota!

Dostojan naslednik

Videti Ferrari 12Cilindri pored njegovog duhovnog prethodnika, 365 Daytona, predstavlja zaista poseban trenutak. Dok 12Cilindri gura Ferrarijevu V12 grand tourer liniju u budućnost, on i dalje nosi jasne znake jednom od najlegendarnijih modela brenda. Bilo da se radi o prednjoj pregradi, bezvremenskim proporcijama ili zajedničkoj strasti za V12 snagom, ovo uparivanje izgleda kao savršen most između prošlosti i sadašnjosti.

Ferrari 12Cilinder susreće svoju ikonsku inspiraciju: 365 DaytonaKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak