Ferrari 12Cilindri prvi put na javnom putu

  • Roshu
  • 2024-06-11 15:25
  • 2
  • 0

Ferrari 12Cilindri prvi put na javnom putu

Ferrari 12Cilindri je upravo predstavljen i već vidimo prvi kamuflirani primerak na italijanskoj ulici!

Na Velikoj nagradi Formule 1 u Majamiju, Ferrari 12Cilindri je nedavno predstavljen kao naslednik preko sedam godina starog 812. U stvari, novi 12Cilindri je evolucija 812, tačnije 812 Competizione prefinjen novom karoserijom . Dizajnerski, novi model se značajno razlikuje od prethodnog 812. Okrugla zadnja svetla su zamenjena zgnječenim horizontalnim jedinicama. Prednji deo podseća na 365 GTB/4 Daytona. Mehanički je poznat, ali majstorski. Ispod dugačke haube nalazi se 6,5-litarski V12 bez turbo motora koji proizvodi 830 konjskih snaga i 692 Nm obrtnog momenta. Hučanje ovog prirodnog dragulja ne prestaje do vrtoglavih 9500 obrtaja u minuti. Impresivno, ali ovaj spektakl dolazi direktno sa žestokog 812 Competizione, sada u neograničenom obliku, iako je nesumnjivo rasprodat godinama. Razlika u odnosu na 812 je u tome što je dostupan kao Spider od njegovog lansiranja. 812 GTS je predstavljen u jesen 2019. godine, 2,5 godine nakon Superfasta.
12Cilindri bi mogao da postane ono što je F8 bio za V8: poslednji model koji se oprašta. Kako je to funkcionisalo sa F8? Decenijama je postojao raspon modela V8 sa srednjim motorom, koji se neprestano razvijao. 360 je predstavljen početkom ovog veka i postao je najprodavaniji Ferari svih vremena. Ovo je evoluiralo ka F430 i 458. Postojale su ciljane ograničene verzije svakog (Challenge Stradale, Scuderia, Speciale). Posle 458, pušten je ograničeni model zasnovan na njemu kako bi se prikazao V8 atmosferski motor, Sergio. 488 je vizuelno bio evolucija modela 458, ali je dobio potpuno novi pogon. Ovog puta V8 je imao turbo. Još uvek nalazimo ovaj motor u Romi, kao iu California T i Portofinu. Zapremina je povećana na četiri litra u SF90. Postojala je i hardcore verzija 488, Pista. Naslednik 488 bio je F8. Kao kupe, zvao se F8 Tributo. Ovaj F8 je zasnovan na 488 Pista i tehnički je izgledao veoma slično, ali sa novim izgledom. Analizirajući naziv modela, to znači počast Ferariju 8. Drugim rečima, omaž legendarnom Ferrari V8. F8 je ukinut pre godinu dana, označavajući kraj Ferrari V8 modela sa srednjim motorom. A šta je sa SF90? To je plug-in hibrid koji radi u znatno višem segmentu.

Nije potvrđeno, ali sigurno postoji šansa da će Ferari učiniti isto sa novim 12Cilindrijem. Odozdo uglavnom identičan moćnom 812 Competizione, ali sa novim izgledom i bez ograničenja. Ista ideja kao kod F8. Štaviše, ime podseća na F8. 12Cilindri bukvalno znači naziv motora, koji je zaista bio F8. Stoga bi moglo biti da će Ferari proizvoditi 12Cilindri još oko tri godine u neograničenim količinama i da će se to onda desiti sa V12 GT modelima sa prednjim motorom, kakve poznajemo decenijama. S obzirom na sve strože propise o CO2, ovo nije nezamislivo. Naravno, nije neophodno, a takođe se nadamo da će posle ovog 12Cilindri biti naslednik sa V12. Već se mislilo da će 812 biti poslednji model sa V12 u ovoj seriji, ali se na sreću ispostavilo da je to bilo pogrešno. Takođe se nije pretpostavljalo da će Purosangue dobiti V12, ali jeste.
Bilo da se radi o poslednjem modelu sa V12 ili ne, lansiranje će potrajati. Ovde vidimo prvi primer bez mazge iz Maranela koji se pojavljuje na veb stranici. Konture jasno ukazuju da je u pitanju novi 12Cilindri. Nadamo se da ćemo prve primere videti ovog leta! U svakom slučaju, možemo uživati u V12 atmosferskom motoru u Ferariju još nekoliko godina, u ne manje od dva modela. Ko bi se to usudio da sanja pre pet godina?

Ferrari 12Cilindri prvi put na javnom putuKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak