Ima li jedinstvenije vozilo?

  • Roshu
  • 2024-02-24 20:00
  • 4
  • 0

Ima li jedinstvenije vozilo?

Posle pogleda na BMW Z1, moglo bi se pomisliti da je ovo već prilično jedinstven nemački automobil. Međutim, ovde dolazi skoro još jedinstveniji automobil, takođe iz Nemačke.

Brendovi poput BMW-a, Mercedesa, Audija ili VW obično su poznati po svojim nešto običnim vozilima. Obični svakodnevni automobili koji se ne ističu mnogo ili čak neki malo sportskiji. Međutim, tokom istorije, ovi brendovi su povremeno donosili automobile koji se baš i ne uklapaju u uobičajeni kalup. VW KSL1 je upravo jedan od njih. Mnogi ljudi čak i ne znaju da možete jednom kupiti ovaj automobil. Ako ga vide na ulici, mnogi bi čak mogli pomisliti da je to konceptno vozilo jer se ne uklapa ni u jednu klasu niti se pridržava VW-ovog dizajnerskog jezika. I to je nekako bio Volkswagenov cilj.

VW KSL1 je proizveden između 2013. i 2016. godine i bio je vozilo ograničene proizvodnje dizajnirano kao tehnološka izložba za buduća efikasna vozila. KSL1 je bilo plug-in hibridno vozilo pokretano 0,8-litarskim dvocilindričnim dizel motorom u kombinaciji sa električnim motorom. Ukupna izlazna snaga pogona bila je oko 75 konjskih snaga (55 kW). Jedna od najistaknutijih karakteristika KSL1 bila je njegova izuzetna efikasnost goriva. Sa prosečnom potrošnjom od samo oko 0,9 litara dizela na 100 kilometara, KSL1 je postavio novi standard za ekonomična vozila. Da bi se maksimizirala efikasnost, KSL1 je dosledno dizajniran za laganu konstrukciju. Karoserija je napravljena od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP), dok su ostale komponente napravljene od aluminijuma i magnezijuma. Kao rezultat toga, vozilo je ukupno težilo samo oko 795 kilograma. KSL1 je imao izuzetno aerodinamičan oblik koji je minimizirao otpor vazduha, čime je doprineo poboljšanju efikasnosti. Sa koeficijentom otpora (Cd vrednost) od samo 0,186, KSL1 je postavio nove standarde za aerodinamiku u drumskom saobraćaju. Zbog svog tehnološkog napretka i složenog procesa proizvodnje, proizvodnja KSL1 bila je ograničena na veoma mali broj od samo 250 jedinica. Stoga se ovaj specijalni VW prirodno viđa izuzetno retko. KSL1 je služio kao platforma za razvoj i testiranje pionirskih tehnologija koje su kasnije korišćene u drugim vozilima marke Volkswagen, kao što su Golf GTE i Passat GTE. Posebno je zanimljiv i dizajn eksterijera i enterijera. Jer ovo vozilo je zapravo bilo opremljeno vratima sa galebovim krilima kao sportski automobil. I umesto postavljanja konvencionalnih retrovizora, ovaj automobil ima kamere i ekrane unutra. Posebno je i to što su zadnji točkovi prikriveni karoserijom. Ovo takođe daje automobilu poseban efekat.

Ima li jedinstvenije vozilo?Kliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak