Kada se dva brata ponovo sretnu - jedan crveni, jedan beli sa plavim - vazduh se menja. Zvuk V12, aura legendi. Nedavno su ulice Heezea u Holandiji bile svedoci nečeg posebnog: Ferrari Enzo i Maserati MC12 jedan pored drugog u zadivljujućem fotografisanju, poput dvoje davno izgubljene braće i sestara koji sustižu posle godina razdvojenih odnosa. Oba su retka, oba su zapanjujuća, i iako dele mnogo DNK, ne mogu biti drugačiji po ličnosti.
Hajde da zaronimo u ono što ih čini tako posebnima - i zašto je ovaj zajednički duo tako zadivljujući trenutak za svakog ljubitelja automobila.
Enco Ferari - konj koji skače u svom najčistijem obliku
Ferrari Enzo, nazvan po samom osnivaču, bio je Ferarijev halo automobil ranih 2000-ih. Bio je divlji, glasan i brutalno brz - pravi trkački automobil za put. Ispod omotača od ugljeničnih vlakana nalazi se 6,0-litarski atmosferski V12, koji proizvodi 651 KS, sa tehnologijom inspirisanom Formulom 1 i dizajnom koji je direktno iz Maranelovih snova.
Ferari je prvobitno tvrdio da će biti proizvedeno samo 399 jedinica. Ali onda su napravili još jedan - broj 400 - i poklonili ga papi Jovanu Pavlu II, koji ga je kasnije prodao na aukciji kako bi pomogao žrtvama cunamija u Indijskom okeanu 2004. godine. To je bio legendarni trenutak u istoriji automobila.
Ali evo preokreta - dok je Ferari zvanično tvrdio da je napravljeno samo 400 Enca (399 plus jedan za Papu), upućeni u Ferarijev svet veruju da je stvarni broj veći. Prema Marselu Masiniju, imenu koje ima ozbiljnu težinu među kolekcionarima i istoričarima, ukupan broj je zapravo bliži 498 jedinica. Ta cifra verovatno uključuje prototipove pre proizvodnje, testne mazge, automobile za štampu i neke automobile kupaca koje Ferrari nikada nije javno prebrojao. Masini je poznat po svom opsežnom znanju o konstrukcijama Ferrarija - on prati brojeve šasije, specifikacije i proizvodne podatke sa neverovatnim detaljima - tako da kada odbaci broj, zajednica obraća pažnju.
Maserati MC12 - Rasni brat
Hajde sada da pričamo o Enzovom manje blistavom, misterioznijem bratu: Maserati MC12. Zasnovan je na istoj šasiji i motoru kao Enzo, ali je podešen za drugačiju misiju - vraćanje Maseratija u moto sport.
Umesto da se maksimalno posveti performansama usmerenim na put, kao što je Ferari uradio sa Enzom, Maserati je stvarima pristupio drugačije. Razvukli su šasiju duže i šire, oblikovali aero-tešku karoseriju i podesili postavku za stabilnost i prianjanje – više u skladu sa ponašanjem trkačkih automobila nego uličnom dramom. MC12 koristi isti V12 atmosferski atmosferski V12 od 6.0L, ali je malo podešen na 620 KS. Ipak, nemojte da vas zavara - MC12 je apsolutno čudovište na stazi, a njegove korene u GT1 trkama je teško propustiti.
A evo nečeg kul - MC12 ima tvrdi krov koji se može ukloniti. Tehnički je targa, pa iako izgleda kao pun kupe, možete skinuti krov i uživati u tom V12 vrisku sa vetrom u kosi.
Dve legende, jedan trenutak
Dakle, kada se Enzo i MC12 pojave zajedno - kao što su to učinili u Heezeu u Holandiji - ne gledate samo u dva retka automobila. Gledate dva različita pogleda na italijansku veličinu. Enzo je bio šou-stoper, superzvezda stvorena da proslavi Ferarijevu prošlost i budućnost. MC12 je bio tihi ubica, napravljen da pobedi u trkama i oživi Maseratijevo trkačko nasleđe.
Oni dele isto srce, ali njihove duše ne mogu biti drugačije.
Videti ih zajedno je kao da gledate dva brata koji su krenuli veoma različitim životnim putevima – jedan je postao rok zvezda, drugi šampionski sportista – ali obojica i dalje nose istu nepogrešivu italijansku vatru.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!