London je u poslednje vreme bio žarište za uočavanje hiperautomobila, a videli smo neke mašine koje su zapanjile kako krstare gradom. Od McLarena P1 Landa Norrisa do retkog Lamborghinija Centenario, ulice su krasile automobilske kraljevske porodice. A sada se pojavio jedan od 25 Koenigsegg Agera RS modela!
Ovo nije prvi put da vidimo ovu švedsku zver u Londonu - primećena je na Božić, čak i bez krova. Neverovatno je pomisliti da su ne tako davno hiperautomobili zimi bili redak prizor, ali sada, bez obzira na godišnje doba, višemilionske mašine su na tržištu.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Poslednji put kada je Agera RS primećena u Londonu pre ovoga? Daleke 2018! Tada je to bio zapanjujući crni primer sa crvenim akcentima - tako da je prošlo šest godina otkako smo videli jednu od ovih zveri u gradu.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Agera RS ostaje jedno od vrhunskih oružja iz Koenigsegg-a, kombinujući najsavremeniju tehnologiju iz programa One:1 sa upotrebljivošću Agera S i R. Proizveden od 2015. do 2018. godine, nudi savršenu mešavinu ekstremnih performansi i praktičnosti, uključujući prtljažni prostor i otvoreni krov za odlaganje kada god poželite da ga možete lako ukloniti.
Koenigsegg je upotpunio RS poboljšanja, uključujući naprednu laganu zvučnu izolaciju, prednji razdelnik optimizovan za stazu, prednja krila, bočne pragove, napredni dinamički sistem preklopa podvozja i potpuno aktivan zadnji spojler koji isporučuje do 450 kg potisne sile pri 250 km/h. Dodatna aerodinamička podešavanja, povećana snaga i povećano ograničenje broja obrtaja učinili su ga apsolutnim čudovištem.
Uprkos ovim nadogradnjama, RS zapravo teži manje od Agere S i R, zahvaljujući najsavremenijim kompozitima i tehnikama postavljanja iz One:1. Opcione karakteristike su uključivale Koenigsegg-ov aktivni samonivelirajući paket šasije, 3G-povezana Pre-Active podešavanja šasije, alternativne aero pakete i aktivno poništavanje zvuka.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Brojke su i dalje zapanjujuće čak i deceniju kasnije:
• 1.150 BHP (standardna snaga na benzin)
• 1.360 BHP (nadogradnja megavata)
• 1.280 Nm obrtnog momenta
• 485 kg potisne sile pri 250 km/h
• Težina praznog vozila 1,395 kg
Naravno, Agera RS će zauvek ostati upamćena po rekordnoj brzini. Dana 4. novembra 2017, RS u vlasništvu kupaca postavila je svetski rekord za najbrži homologovani proizvodni automobil na javnom putu, dostigavši dvosmerni prosek od 446,97 km/h (277,87 mph) u Nevadi. To je suludo.
Bugatti je uzvratio 2. avgusta 2019. sa 490,848 km/h (304,773 mph) u Ehra-Lessien-u u pretprodukcijskom Chiron Super Sport prototipu, verifikovanom od strane TUV-a. Međutim, za razliku od Koenigsegovog rekorda, Bugati je trčao samo u jednom pravcu. Proizvodna verzija Chiron Super Sport 300+ deli isti motor, menjač i karoseriju kao i prototip, ali nema kavez, druga sedišta, prilagođenu visinu vožnje i elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 440 km/h (273,4 mph).
Bitka za prevlast u najvećoj brzini između Koenigsegg-a i Bugattija bila je samo legendarna, i uzbudljivo je videti kako ova dva brenda pomeraju granice mogućeg. Čak i nakon svih ovih godina, Agera RS ostaje pravo inženjersko čudo, a uhvatiti ga na ulicama Londona je trenutak o kojem sanja svaki auto-entuzijasta!
Kliknite na sliku za još od ovog spota!