Kada je 991 GT2 RS izašao na tržište, bacio je ogromnu senku na 997 GT2 i GT2 RS. Mnogi više ne cene ovo remek-delo, ali to je ekstremni super-Porsche koji zaista zaslužuje puno priznanje.
Predstavljen 2007. na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu, 997 GT2 se proizvodio u ograničenom broju do 2009. Samo 500 jedinica sišlo je sa proizvodne trake. Zasnovan je na platformi Porsche 997 Turbo, ali se izdvaja zahvaljujući brojnim optimizacijama koje ga čine lakšim, bržim i čistijim.
U srcu 997 GT2 leži 3,6-litarski šestocilindrični bokser motor sa dvostrukim turbo punjenjem. Ova elektrana isporučuje impresivnih 530 KS (390 kW) i stvara 680 Nm obrtnog momenta. Ove performanse omogućavaju GT2 da ubrza od 0 do 100 km/h za samo 3,7 sekundi. Sa maksimalnom brzinom od 329 km/h, to je bio najbrži ulični Porsche svog vremena. Za razliku od 997 Turbo, GT2 ima samo pogon na zadnje točkove, čineći iskustvo vožnje još intenzivnijim.
Još jedan ključ za njegove izvanredne performanse je mala težina od samo 1.440 kilograma. Porsche je to postigao tako što je izostavio Turbo sistem pogona na sva četiri točka i koristeći lagane materijale kao što su karbonska vlakna. Iskustvo vožnje je dodatno poboljšano fino podešenim vešanjem sa Porsche Active Suspension Management (PASM), razvijenim posebno za GT2. Keramičke kočnice (PCCB) pružaju izuzetnu snagu zaustavljanja, a istovremeno smanjuju težinu.
U 2010. Porsche je predstavio još ekstremniji 997 GT2 RS. Ova verzija je nudila 620 KS i bila je teška samo 1.370 kilograma, što je čini lakšom od standardne verzije. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 3,5 sekunde i maksimalnom brzinom od 330 km/h, GT2 RS je postavio nove standarde. Proizvedeno je samo 500 jedinica, što ga čini jednim od najekskluzivnijih i retkih Porsche modela ikada.
Ovaj GT2 primećen u Dohi je posebno zadivljujući, jer nije samo ofarban u belo, već ima i belo ofarbane točkove. Ovaj detalj dodaje dodatni dodir ekskluzivnosti. Pravo vrhunsko otkriće!
Kliknite na sliku za još od ovog spota!