Najstariji i jedan od najređih Lamborginija

  • Roshu
  • 2023-08-22 12:30
  • 6
  • 0

Najstariji i jedan od najređih Lamborginija

Iz perspektive početnika, ovaj stari Lamborghini može izgledati neupadljivo. Bez oštrih ivica, bez modernih karakteristika superautomobila... Ipak, uveravam vas, daleko je izvanredniji od svih ovih novih modela.

Predstavlja poreklo, seme sage o Lamborginiju. Pre njega postojao je samo njegov prototip, 350 GTV, predstavljen godinu dana ranije, 1963. godine.
Prvi put predstavljen javnosti 1964. godine, na Salonu automobila u Ženevi, Lamborghini 350 GT označio je početak proizvodnje automobila u Lamborghiniju, uspostavljajući brend kao proizvođača sportskih automobila visokih performansi.
Ispod haube 350 GT pulsirao je 3,5-litarski V12 motor, koji je napravio Giotto Bizzarrini. Ovaj motor je bio poznat po svojoj impresivnoj snazi i prepoznatljivom zvuku, isporučujući oko 280 konjskih snaga na putu. Zahvaljujući ovom impresivnom izvoru energije, Lamborghini 350 GT mogao je da postigne maksimalnu brzinu od približno 250 km/h i da ubrza od 0 do 100 km/h za manje od 6 sekundi.
Dizajn 350 GT osmislila je Carrozzeria Touring, predstavljajući vazduh bezvremenske elegancije sa čistim linijama. Automobil je bio postavljen na okvir od čelične cevi i imao je aluminijumsku karoseriju.

Od 1964. do 1966. proizvedeno je samo oko 120 jedinica Lamborghinija 350 GT. Ova mala količina danas mu daje redak i poželjan status među kolekcionarima. Većina njih više ne postoji u svom prvobitnom stanju, već se umesto toga nalazi u kolekcijama sa ljubavlju. Malo ko se usuđuje da ovo remek-delo iznese na ulice.
Unutar 350 GT, dva putnika su iskusila čisti luksuz. Plemeniti materijali i majstorska izrada stvorili su udobno iskustvo vožnje. Trijumf Lamborghinija 350 GT postavio je temelj za Lamborghinijev kasniji razvoj kao vodećeg proizvođača super sportskih automobila. Kasniji modeli kao što su Miura i Countach nadogradili su se na dostignućima 350 GT.
Zahvaljujući svojoj ograničenoj proizvodnji i istorijskom značaju kao Lamborghinijevog prvog serijskog automobila, 350 GT danas ima izuzetno visoku kolekcionarsku vrednost. Veoma je cenjen na aukcijama i kolekcionarskim krugovima.
Zbog starosti i ograničene dostupnosti, dobro očuvani, autentični primerci 350 GT su veoma traženi kandidati za projekte restauracije. Lamborghini 350 GT je bio tehnološki ispred svog vremena i uveo je inovacije kao što su nezavisno vešanje, disk kočnice na sva četiri točka i prefinjena aerodinamika.

Najstariji i jedan od najređih LamborginijaKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak