Iz perspektive početnika, ovaj stari Lamborghini može izgledati neupadljivo. Bez oštrih ivica, bez modernih karakteristika superautomobila... Ipak, uveravam vas, daleko je izvanredniji od svih ovih novih modela.
Predstavlja poreklo, seme sage o Lamborginiju. Pre njega postojao je samo njegov prototip, 350 GTV, predstavljen godinu dana ranije, 1963. godine.
Prvi put predstavljen javnosti 1964. godine, na Salonu automobila u Ženevi, Lamborghini 350 GT označio je početak proizvodnje automobila u Lamborghiniju, uspostavljajući brend kao proizvođača sportskih automobila visokih performansi.
Ispod haube 350 GT pulsirao je 3,5-litarski V12 motor, koji je napravio Giotto Bizzarrini. Ovaj motor je bio poznat po svojoj impresivnoj snazi i prepoznatljivom zvuku, isporučujući oko 280 konjskih snaga na putu. Zahvaljujući ovom impresivnom izvoru energije, Lamborghini 350 GT mogao je da postigne maksimalnu brzinu od približno 250 km/h i da ubrza od 0 do 100 km/h za manje od 6 sekundi.
Dizajn 350 GT osmislila je Carrozzeria Touring, predstavljajući vazduh bezvremenske elegancije sa čistim linijama. Automobil je bio postavljen na okvir od čelične cevi i imao je aluminijumsku karoseriju.
Od 1964. do 1966. proizvedeno je samo oko 120 jedinica Lamborghinija 350 GT. Ova mala količina danas mu daje redak i poželjan status među kolekcionarima. Većina njih više ne postoji u svom prvobitnom stanju, već se umesto toga nalazi u kolekcijama sa ljubavlju. Malo ko se usuđuje da ovo remek-delo iznese na ulice.
Unutar 350 GT, dva putnika su iskusila čisti luksuz. Plemeniti materijali i majstorska izrada stvorili su udobno iskustvo vožnje. Trijumf Lamborghinija 350 GT postavio je temelj za Lamborghinijev kasniji razvoj kao vodećeg proizvođača super sportskih automobila. Kasniji modeli kao što su Miura i Countach nadogradili su se na dostignućima 350 GT.
Zahvaljujući svojoj ograničenoj proizvodnji i istorijskom značaju kao Lamborghinijevog prvog serijskog automobila, 350 GT danas ima izuzetno visoku kolekcionarsku vrednost. Veoma je cenjen na aukcijama i kolekcionarskim krugovima.
Zbog starosti i ograničene dostupnosti, dobro očuvani, autentični primerci 350 GT su veoma traženi kandidati za projekte restauracije. Lamborghini 350 GT je bio tehnološki ispred svog vremena i uveo je inovacije kao što su nezavisno vešanje, disk kočnice na sva četiri točka i prefinjena aerodinamika.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!