Nissan R390 GT1: Istorijski trkački automobil sa jedinstvenom Pennzoil livrejom

  • Roshu
  • 2025-06-18 12:00
  • 6
  • 0

Nissan R390 GT1: Istorijski trkački automobil sa jedinstvenom Pennzoil livrejom

Nisan R390 GT1 nije samo bilo koji trkački automobil, već deo istorije motosporta. Napravljen krajem 90-ih da bi se suprotstavio gigantima GT1 klase, poput Porschea i Mercedes-Benza, R390 je dizajniran da bude žestok konkurent. Ono što ovaj automobil čini još posebnijim jeste Pennzoil livreja. Ovo je prvi put da se ovaj model pojavljuje na našem sajtu, a prilagođeni dizajn automobila je svakako vredan pažnje.

Nisan je kreirao R390 GT1 kako bi izazvao dominantne sile u trkama izdržljivosti. U saradnji sa Tom Walkinshaw Racing (TWR), Nisanovi inženjeri su razvili automobil koji je bio brz, inovativan i prepun najsavremenije tehnologije. Sa svojim upečatljivim dizajnom i snažnim V8 motorom, R390 GT1 je bio spreman da se suoči sa dugim pravim stazama Le Mana i da se suprotstavi konkurenciji.

Na trci 24 sata Le Mana 1998. godine, R390 GT1 nije osvojio ukupnu pobedu, ali je pružio impresivne performanse, završivši na 3., 5. i 6. mestu. Ovi rezultati su istakli takmičarski potencijal automobila i pomogli da se učvrsti njegovo mesto u istoriji motosporta.

Jedinstvena livreja i druga šansa na putu

Ono što ovaj specifični R390 GT1 čini još izuzetnijim jeste njegova Pennzoil livreja. Iako Nissan nikada nije zvanično koristio ovu šemu boja tokom svojih trkačkih godina, to je prilagođeni omaž Nissan-ovim Super GT automobilima iz Japana. Livreja dodaje poseban dodir i daje automobilu jedinstven izgled, čineći ga još privlačnijim.

Automobil je u vlasništvu bivšeg trkačkog vozača Erika Komasa, koji je igrao ključnu ulogu u davanju druge šanse ovom legendarnom trkačkom automobilu. Iako je R390 prvobitno napravljen za stazu, Komas ga je pretvorio u automobil legalan za vožnju po javnim putevima. Ova transformacija daje automobilu novi život, omogućavajući entuzijastima da ga dožive van samo trkačkog sveta.

Više o Nissan R390 GT1

R390 GT1 je napravljen imajući u vidu performanse, koristeći laganu šasiju od ugljeničnih vlakana i raspored motora pozadi radi poboljšanja upravljanja. Ispod haube, automobil pokreće 3,5-litarski V8 motor, koji proizvodi oko 550 KS. Sa šestostepenim menjačem i dizajnom fokusiranim na stabilnost pri velikim brzinama, R390 GT1 je napravljen da napreduje na dugim trkačkim stazama poput Le Mana.

Iako automobil nije pobedio u Le Manu, pokazao je Nisanove inženjerske veštine i da su ozbiljni konkurenti u svetu trka izdržljivosti. Danas, R390 GT1 ostaje jedan od najznačajnijih trkačkih automobila krajem 90-ih, a sa svojim novim statusom legalnim za vožnju na putevima, nastavlja da privlači pažnju entuzijasta automobila svuda.

Nissan R390 GT1: Istorijski trkački automobil sa jedinstvenom Pennzoil livrejomKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak


Glasaj odmah za spot dana