Od rekorda kruga do tragedije: uspon i pad Xiaomi SU7 Ultra

  • Roshu
  • 2025-04-22 13:00
  • 6
  • 0

Od rekorda kruga do tragedije: uspon i pad Xiaomi SU7 Ultra

Ne postoji ništa bolje od električnog automobila - samo pogledajte Xiaomi SU7 Ultra! Koliko je to bolesno? Ne, samo se šalim. April Fools. Ništa ne može da zameni motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Pre nego što uopšte pomislim da kupim EV, prvo bih morao da posedujem nekoliko drugih automobila. Ali budimo iskreni - neki električni automobili su zaista impresivni. Bilo da je u pitanju Rimac, Tesla, Xiaomi ili Porsche, neke od ovih mašina su poludele kada su performanse u pitanju.

Uzmite, na primer, Xiaomi SU7 Ultra. Prvi automobil za masovnu proizvodnju proizvođača telefona pobedio je Porsche Taycan Turbo GT na međunarodnoj stazi u Šangaju, postavivši brže vreme kruga za 1,336 sekundi. Taycan Turbo GT je prošao svoj krug za 2:11,28 minuta, dok je SU7 Ultra prešao liniju za 2:09,944 minuta. To je zaista impresivno - posebno od kompanije koja je proizvodila pametne telefone i kuvala za pirinač pre samo nekoliko godina.

I brojevi ne lažu. SU7 Ultra poseduje monstruoznih 1.548 KS i 1.770 Nm obrtnog momenta, pokrećući od 0 do 100 km/h za samo 2,0 sekunde. U međuvremenu, Taycan Turbo GT, sa 1.019 KS i 1.340 Nm, je i dalje neverovatno brz - ali sa 2,2 sekunde, i dalje je 0,2 sekunde sporiji od Xiaomija.

Ali baš kada je Xiaomi slavio svoj uspeh, dogodila se tragedija.

Smrtonosni pad Xiaomi SU7 izaziva ozbiljnu zabrinutost

U noći 29. marta, Xiaomi SU7 učestvovao je u fatalnoj nesreći u kineskoj provinciji Anhui, koja je rezultirala smrću tri žene. Prema Xiaomi-u, automobil je koristio svoj sistem „NOA“ (Navigacija na autopilotu) kada se približio gradilištu. Nekoliko trenutaka pre udara, sistem je prešao u ručni režim i upozorio vozača. Međutim, uprkos pokušajima kočenja, automobil je udario u barijeru brzinom od 97 km/h i ubrzo se zapalio.

Xiaomi je od tada predao sve podatke o vozilima vlastima, ali ostaju glavna pitanja:

• Da li je NOA sistem reagovao prekasno?
• Da li je primopredaja vozaču bila previše nagla?
• Da li bi vozač uopšte mogao da povrati kontrolu na vreme?

Što je još više zabrinjavajuće, tri putnika navodno nisu mogla da pobegnu iz zapaljenog automobila. Društvene mreže su preplavljene video snimcima olupine, na kojima se vide potpuno izgoreli ostaci vozila. Kineski mediji dovode u pitanje da li su se vrata zaključala nakon nesreće, potencijalno da su putnici zarobljeni unutra. Xiaomi do sada nije odgovorio na ove tvrdnje.

Xiaomi-jev kameni put u automobilski svet

Xiaomi je ušao na automobilsko tržište tek 2024. godine, ali SU7 je brzo postao bestseler u Kini, čak i nadmašivši Tesla Model 3. Uprkos komercijalnom uspehu, Ksiaomijev sistem asistenata u vožnji suočio se sa kritikama od prvog dana. Za razliku od Teslinog autopilota ili BID-ovih navigacionih sistema, Xiaomi-jev NOA se bori sa lošim oznakama na putu i ​​haotičnim uslovima u saobraćaju - a ova fatalna nesreća samo je pojačala zabrinutost.

Xiaomi-jeve akcije su pogođene

Čak i pre nesreće, Xiaomiove akcije su već opadale. 27. marta akcije su bile na 54 HKD, pa su do petka pale na 50 HKD. Nakon što su se pojavile vesti o krahu, Ksiaomi-jeve akcije su nastavile da padaju na 46,50 HKD. Reakcija tržišta pokazuje da investitori gube poverenje, plašeći se da bi ova nesreća mogla da naruši reputaciju i prodaju Xiaomi-a.

Šira slika: Da li su poluautonomni sistemi dovoljno sigurni?

Ova nesreća je više od obične tragične nesreće – ona ponovo pokreće globalnu debatu o tehnologiji poluautonomne vožnje. Koliko zaista možemo verovati ovim sistemima? Da li su zaista spremni za upotrebu u stvarnom svetu ili su samo marketinški trikovi koji stvaraju lažni osećaj sigurnosti?

Jedno je sigurno: ova nesreća je stavila Xiaomi, njegov NOA sistem i celu industriju električnih vozila pod mikroskop. Kako vlasti istražuju, Xiaomi će morati da odgovori na neka veoma teška pitanja - a entuzijasti električnih vozila će pažljivo pratiti.

šta ti misliš? Da li su poluautonomni sistemi dovoljno bezbedni, ili je ovo samo još jedan podsetnik da ljudi uvek treba da imaju kontrolu?

Od rekorda kruga do tragedije: uspon i pad Xiaomi SU7 UltraKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak


Povezani spotovi