Kakav neverovatan prizor snimljen u Utrehtu! Ne samo jedan, već dva Lamborghini Countach-a koji stoje jedan pored drugog - prizor koji je redak i apsolutno nezaboravan. Obe ove kultne mašine imaju popriličnu istoriju na našem sajtu, pa hajde da zaronimo u njihove priče.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Počevši od zapanjujućeg crvenog Lamborghini Countach-a LP500 S, ovaj automobil nosi istu registarsku tablicu već više od 18 godina. Prvi put se pojavio na našem radaru davne 2007. godine, primećen u Vintersvajku, u Holandiji. Iste godine, pojavio se i u Hengelu. Dve godine kasnije, 2009. godine, ponovo je viđen, ovog puta u Altenu. 2013. godine, pojavio se kako krstari autoputem blizu Zvolea. Nakon toga, nestao je iz reflektora punih 12 godina - sve do sada, sa svojim nedavnim i veoma dobrodošlim ponovnim pojavljivanjem u Utrehtu!
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Tu je i upečatljivi beli Lamborghini Countach 5000 S. Ovaj je prvi put primećen 2016. godine, takođe u Vintersvajku, baš kao što je crveni bio skoro deceniju ranije. Tokom godina, nastavio je da se pojavljuje: 2021. i 2022. godine viđen je u De Luteu i Herlenu, mada je zanimljivo da mu je tokom tih viđenja nedostajalo njegovo kultno zadnje krilo. Međutim, do 2023. godine, kada se pojavio u Tegelenu, krilo je vraćeno i ponosno ostaje na svom mestu i danas, 2025. godine.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Uvek je fascinantno pratiti puteve kojima su ovi legendarni automobili išli tokom godina - posebno videti kako nisu samo sakriveni u garažama, već se i zaista voze. A videti ih zajedno ovako? Zaista san za svakog automobilskog entuzijastu.
LP500 S vs. 5000 S: Koja je prava razlika?
Pošto ovde govorimo o dve legende, ovo je savršeno vreme da razjasnimo razlike između Lamborghini Countach LP500 S i Countach 5000 S - dva imena koja često zbunjuju čak i iskusne ljubitelje automobila.
Prvo, LP500 S dolazi sa 4,8-litarskim V12 motorom ispod haube, koji proizvodi oko 375 konjskih snaga. Kada je Lamborghini prešao na 5000 S, dali su mu veći 5,0-litarski V12 motor, koji nudi između 375 i 450 KS, u zavisnosti od podešavanja. Dakle, iako su oba apsolutne zveri, 5000 S je imao malo više snage.
Oba modela su mogla da dostignu maksimalne brzine od oko 290-305 km/h, tako da su performanse za to vreme bile apsolutno na teritoriji superautomobila.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Što se tiče proizvodnje, LP500 S je proizvodio od 1982. do 1985. godine, dok je 5000 S preuzeo primat i ostao u proizvodnji do 1988. godine. Što se tiče dizajna, delili su taj legendarni klinasti oblik koji je Countach učinio ikonom, ali 5000 S je često dolazio sa manjim nadogradnjama poput poboljšane aerodinamike, a u nekim slučajevima su spojleri dodati isključivo zbog stila.
Kada je reč o njihovom mestu u istoriji, LP500 S je utro put kao pravi egzotični automobil za svoje doba, dok je 5000 S nadogradio to nasleđe, dodatno ga usavršavajući kako bi pratio razvoj sveta super automobila 1980-ih.
Videti crveni LP500 S i beli 5000 S zajedno ovako - svaki sa svojom pričom, habanjem i karakterom - oseća se kao da ste svedoci pokretnog dela istorije Lamborghinija. A najbolji deo? Ovi automobili su i dalje tu, žive život na putu, tačno onako kako je i trebalo da budu.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Priča iza zadnjeg krila Countach-a
Jedna od najkul stvari kod Countach-a je to masivno zadnje krilo - ali evo u čemu je stvar: ono zapravo nije bilo deo originalne fabričke postavke. Prvi Countach-a koji je ikada dobio krilo pripadao je kanadskom biznismenu i vlasniku tima Formule 1, Valteru Volfu. Želeo je da njegov automobil izgleda još agresivnije, pa je dodao krilo.
Ali zvanično, Lamborgini nije mogao da prodaje Countach sa krilom iz fabrike, jer nije bio odobren za upotrebu na putu. Zato su smislili pametno malo rešenje. Kada bi automobili bili završeni na proizvodnoj traci, izvoženi su na parking u blizini fabrike. Tamo bi radnici uzimali električnu ručnu bušilicu i pričvršćivali krilo - neposredno pre nego što bi automobil pokupili dileri. Bio je to brz posao, trajao je oko 10 minuta!
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Smešno je to što krilo nije baš pomoglo performansama. U stvari, Countach je zapravo imao malo uzgona na prednjem delu pri velikim brzinama, a postavljanje ogromnog krila na zadnji deo samo je to pogoršalo. Ali kupcima se apsolutno dopao njegov izgled, pa se Lamborgini jednostavno pobrinuo da krilo bude postavljeno pod neutralnim uglom, što znači da nije baš uticalo na upravljanje automobilom.
Danas je to veliko zadnje krilo jedan od najznačajnijih delova Countach-ove lude siluete - čak i ako nije bio baš deo originalnog plana.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!