Ponovno rođenje Alfa Romeo Tipo 33 Stradale

  • Roshu
  • 2023-09-08 18:00
  • 6
  • 0

Ponovno rođenje Alfa Romeo Tipo 33 Stradale

Mlin glasina o ovom automobilu je, naravno, bio aktivan već duže vreme. Ali konačno, Alfa Romeo je stavio tačku na to i predstavio potpuno novi Alfa Romeo 33 Stradale. Aktivni posmatrač i poznavalac sigurno još uvek može da se seti legendarne Alfa Romeo Tipo 33, a znaju da se za mnoge smatra najlepšim automobilom u istoriji.

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale proizvodio se od 1967. do 1969. To je izuzetno retka varijanta sa samo 18 primeraka, što je čini poželjnim kolekcionarskim komadom. Dizajn Tipo 33 Stradale kreirao je Franko Scaglione. Poznat je po svojim privlačnim vratima sa galebovim krilom i elegantnom, aerodinamičnom izgledu koji je bio revolucionaran 1960-ih.
Ispod haube Tipo 33 Stradale nalazi se 2,0-litarski V8 motor sa oko 230 konjskih snaga. Ovaj motor je razvila Autodelta, trkačka divizija Alfa Romea, a baziran je na motoru koji se koristi u trkačkim automobilima serije Tipo 33. Zahvaljujući maloj težini i snažnom motoru, Tipo 33 Stradale je mogao da postigne impresivnu maksimalnu brzinu od oko 260 km/h (oko 162 mph). Ubrzanje od 0 do 100 km/h (0 do 62 mph) trajalo je samo oko 5,5 sekundi.
Prilikom lansiranja, Tipo 33 Stradale je bio jedno od najskupljih proizvodnih vozila na svetu. Visoka cena je dodala ekskluzivnosti modela.

Novi Alfa Romeo 33 Stradale ima za cilj da u potpunosti dočara stari Tipo. Od prepoznatljivog oblika farova do galebovih vrata, nijedan detalj nije zanemaren. Dizajn nagnut napred ima snažan i mišićav stav. Istaknute karakteristike uključuju ikonski amblem i zamršeno eliptično zasnovano osvetljenje. Profil je dinamičan i tanak, sa leptir vratima koja imaju dva velika ulaza za vazduh. Karoserija se pruža napred, a površine oponašaju karakterističan izraz Alfa Romea. Otvori na vratima i prostran panoramski krov omogućavaju vozaču jedinstven pogled sličan kokpitu aviona. Otvaranje haube i vrata naglašava dramatičan dizajn vozila. „Agresivni“ zadnji dizajn je uravnotežen zakrivljenim prednjim delom, sa najvišom tačkom na sredini krova, jedinstvenim elementom dizajna. Prostor prenosi snagu automobila kroz skraćeni zadnji deo, grafiku u obliku slova V i kružna zadnja svetla.

Novi 33 je, naravno, prihvatio moderne standarde. Pokreće ga 6-cilindarski biturbo motor koji na put isporučuje 620 konjskih snaga. Elektronski diferencijal sa ograničenim proklizavanjem se prenosi na zadnje točkove preko osmostepenog DCT menjača, pomažući pri prenosu snage na tlo. Sa samo 33 ekskluzivne jedinice, podešene kroz jedinstveni zanatski proces, novi kupe sa dva sedišta otelotvoruje i nasleđe i budućnost Alfa Romea kao simbola elegantnog italijanskog sportskog duha. Čak i iznutra, Nev 33 Stradale podseća na legendu prošlosti. Volan, lišen tipičnih dugmadi, nudi doživljaj čistog užitka u vožnji. Instrument tabla u stilu kokpita ima komande raspoređene na različitim nivoima, uključujući i gornji deo krovne obloge. Instrument tabla inspirisana avijacijom i centralni tunel napravljeni su od materijala poput aluminijuma, ugljeničnih vlakana, kože i alkantare. Sedišta sa omotačem reinterpretiraju sedišta prethodnika, obezbeđujući udobnost i ergonomiju. Svaki detalj je dizajniran da stvori ekskluzivno i privlačno okruženje uz očuvanje estetskog i tehničkog nasleđa modela 33 Stradale iz 1967. godine.

Ponovno rođenje Alfa Romeo Tipo 33 Stradale


Ponovno rođenje Alfa Romeo Tipo 33 Stradale


Ponovno rođenje Alfa Romeo Tipo 33 Stradale

Komentari na ovaj članak


Glasaj odmah za spot dana