Džeremi Klarkson je opisao 8C kao „najlepši automobil ikad napravljen“, iako su njegove dinamičke mane uvek bile priznate, počevši od 6-brzinskog sekvencijalnog robotizovanog menjača i konfiguracije koja nije ispunila očekivanja. Ovo nije vaše redovno 8C Competizione; ovaj ima „M“ značku, što je skraćenica za Manual, pošto ga je Officine Fioravanti konvertovao da uključuje ručni menjač, poboljšavajući njegove performanse tako da odgovara njegovom bezvremenskom dizajnu.
Pored ručnog menjača, Officine Fioravanti je napravio nekoliko impresivnih nadogradnji. Vozilo se sada može pohvaliti integrisanom elektronikom upravljanja sa novim sistemima, koji osiguravaju prefinjenije iskustvo vožnje. Poseduje novu postavku sa elektronski kontrolisanim, podesivim Ohlins vešanjem, koje poboljšava kvalitet vožnje i rukovanje. Karbon-keramički kočioni sistem poboljšava zaustavnu snagu i smanjuje težinu, dodatno podižući performanse.
Nije zanemarena ni unutrašnjost; automobil sada uključuje monokok sedišta od ugljeničnih vlakana sa FIA odobrenjem, razvijena u saradnji sa LMT - Laboratori Meccanica Torino, koja poboljšavaju i udobnost i položaj vožnje. Takođe je postignuto značajno smanjenje težine vozila, a nova kalibracija motora je oslobodila još više snage, čineći ovu verziju 8C Competizionea zaista izuzetnom.
Da bismo u potpunosti shvatili šta čini 8C Competizione izuzetnim, hajde da se osvrnemo na njegove korene. Dizajn ovog super sportskog automobila podseća na nezaboravni 33 Stradale. Radeći na principu uspešnog menjača, ima prednji motor uparen sa menjačem i pogonom na zadnje točkove. Alfa Romeo 8C Competizione je prvi put predstavljen kao konceptni automobil na 60. IAA u Frankfurtu 2003. godine, gde je odmah dobio priznanje. I stručnjaci i obožavaoci bili su oduševljeni kada su videli kako Alfa Romeo još jednom prikazuje vozilo sa pogonom na zadnje točkove. Njegove suptilne, elegantne linije, inspirisane zadivljujućim 33 Stradaleom koji je dizajnirao Scaglione, naglašavaju prefinjenu lepotu ovog koncept automobila.
U 2007. godini, menadžment Alfa Romea odlučio je da proizvede samo 500 jedinica vozila, koje su sve prodate i pre početka proizvodnje. Montaža ovog dragulja odvija se u fabrici Maserati u Modeni, gde će se kasnije proizvoditi i 4C.
8C Competizione oličava najbolje italijanske tradicije u sportskim i trkačkim automobilima. U saradnji sa Dallarom na šasiji, Alfa Romeo je koristio Brembo za kočioni sistem u F1 stilu i Sparco za karbonska sedišta. Završni dodir je motor, zasnovan na Ferrari dizajnu. Ispod haube, V8 motor proizvodi 450 konjskih snaga, omogućavajući 8C Competizione da dostigne brzinu od 300 km/h i ubrza od 0 do 100 km/h za samo 4 sekunde.
Prateći tradicionalni raspored menjača kod Alfete i Alfe 75, motor je postavljen uzdužno napred. Međutim, komponente prenosa i pogona se nalaze pozadi, obezbeđujući savršenu raspodelu težine. Šestostepeni sekvencijalni automatski menjač je integrisan sa blokadom diferencijala, a menjanje se vrši pomoću ručica menjača iza volana, što podseća na Formulu 1.
Šasija je napravljena od kompozitnih materijala, uključujući aluminijum, titanijum i ugljenična vlakna. Lagana karoserija, kao i deo unutrašnjosti, napravljena je od ugljeničnih vlakana. Celokupno vešanje je dizajnirano kao konfiguracija sa dvostrukim prečkama, sa Brembo-ovim ugljenično-keramičkim kočnicama koje pružaju vrhunske performanse.
Ime automobila nosi odjeke slavnih trenutaka iz prošlosti: oznaka "8C" korišćena je za pobednička vozila sa 8-cilindarskim linijskim motorima koje je dizajnirao Vitorio Jano, koji su ostvarili brojne pobede na Mille Miglia iz 1930-ih i osvojili Le Man. četiri puta zaredom. Nadimak „Competizione“ odaje omaž takmičenju 6C 2500 Competizione, na kojem je J.M. Fangio obezbedio treće mesto na Mille Miglia 1950. godine.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!