Sonderwunsch savršenstvo: Paolo Barilin ručno izrađeni omaž modelu 956

  • Roshu
  • 2025-06-18 14:00
  • 8
  • 0

Sonderwunsch savršenstvo: Paolo Barilin ručno izrađeni omaž modelu 956

Još 2021. godine, Porsche je predstavio zaista izuzetan 992 GT3 kreiran u okviru njihovog programa Sonderwunsch (Poseban zahtev), projekat po meri koji je odao počast trkačkom nasleđu Paola Barilje, pobednika Le Mana 1985. godine u privatno unetom Poršeu 956. Sada, godinama nakon njegovog predstavljanja, ovaj jedinstveni GT3 je prvi put viđen u divljini, što je prikladno, na putevima Parme, Italija, Bariljinog rodnog grada.

Slike, trofeji ili trkačka odela su tipični suveniri za karijeru u motosportu. Ali Barila je imala nešto mnogo dinamičnije na umu. Da bi obeležio svoj 60. rođendan, italijanski preduzetnik i bivši vozač Formule 1 i izdržljivosti postao je prvi kupac koji je završio kompletan projekat vozila sa Porsche Exclusive Manufaktur u okviru redizajniranog programa Sonderwunsch, i ono što je iz toga proizašlo zaista zaslužuje titulu automobila iz snova.

Radeći zajedno sa vrhunskim dizajnerskim i inženjerskim timovima kompanije Porsche, Barila je stvorio visoko individualizovani 992 GT3, crpeći direktnu inspiraciju iz svog legendarnog trkačkog automobila 956 sa Le Mana. Livreja automobila, obojena u letnju žutu, belu i crnu boju, reinterpretira originalni dizajn pruga sa trkačkog automobila iz 1985. godine. Broj 7, koji ponosno nosi njegov pobednički 956, nalazi se na vratima i haubi, tačno pozicioniran kao na trkačkom automobilu, detalj na kojem je Barila insistirao tokom faze dizajniranja.

I drugi elementi trkačkog automobila su redizajnirani. Bočne ploče zadnjeg krila u velikoj meri crpe iz geometrijskih oblika modela 956, prvobitno prototipiranih tehnikama brze izrade prototipova kako bi se uravnotežila aerodinamika i estetika. Održavanje aerodinamičnog balansa GT3 bio je glavni prioritet, zbog čega je Porsche-ov inženjer za aerodinamiku GT3 angažovan rano u projektu. Redizajnirano krilo je moralo da se dokaže u aerotunelu, potvrđujući svoje funkcionalne mogućnosti, a ne samo vizuelni uticaj.

Prednji spliter je obojen u istu letnju žutu boju, a čak su i prstenovi farova bili usklađeni sa bojom. Naravno opremljeni glavčinama sa centralnim zaključavanjem, točkovi su stilizovani sa jasnim nagoveštajem motosporta: prednji felni su obojeni u belo kako bi odjekivali kultne aerodinamske poklopce modela 956, dok zadnji nose klasičnu zlatnu nijansu direktno iz trkačkog nasleđa iz 1980-ih.

Unutra, enterijer u kome dominira crna boja odražava Barilla-ine korene usmerene na trke. Osvetljeni pragovi vrata i poseban žuti uložak na kontrolnoj tabli sa strane suvozača sadrže logo kreiran posebno za ovaj automobil: kombinujući tipski kod „956“, reči „Le Man 1985“ i stilizovanu siluetu samog 956. Nasloni za glavu nose isti tekst, pored izvezenog rasporeda staze Le Man iz 1985. godine.

Jedan od najupečatljivijih elemenata unutrašnjosti je menjač, komad po meri inspirisan magnezijumskom kugličnom ručicom menjača originalnog 956. Gornji deo je izrezan iz punog aluminijumskog bloka i završen ručno, proces intenzivan na detalje koji odražava nivo zanatstva.

Barila nije bio samo klijent, on je zaista bio vođa projekta. Kao deo razvojnog tima, učestvovao je od samog početka: od početnih skica dizajna, preko diskusija o tehničkoj izvodljivosti, do konačne montaže. U stvari, ceo proces je trajao skoro tri godine, počevši pre nego što je 992 GT3 čak i završio sopstveni proizvodni razvoj. Početni rad je obavljen na osnovu prethodne generacije GT3, što pokazuje koliko je Barila bio rano i duboko uključen.

Tokom projekta, Barila je tri puta lično posetio Porše i ostao u bliskom kontaktu putem telefona, video poziva i imejla tokom faze implementacije. Čak je dobio i sopstvenu fabričku značku Poršea, gest koji ga je, prema rečima vođe projekta Filipa Setera, oduševio i simbolično uveo u Porše porodicu. Tokom finalne montaže, Barila je fizički montirao menjač na motor koristeći šraf mašinu sa kontrolisanim obrtnim momentom, poseban dodir dozvoljen samo zbog jedinstvene prirode projekta.

Spoljašnja grafika bila je jedinstven izazov za dizajnera Poršea Granta Larsona, čoveka koji stoji iza originalnog Bokstera zajedno sa Harmom Lagajem. Prenošenje ravnog, klinastog dizajnerskog jezika modela 956 na zaobljeniji, viši 911 zahtevalo je digitalno modeliranje, lasersku projekciju i tri kruga test farbanja dok i Barila i Larson nisu bili zadovoljni. Tačna nijansa žute, izabrana iz programa „Paint to Sample“, morala je da funkcioniše i pod dnevnim i pod veštačkim osvetljenjem, a da pritom ostane verna estetici iz 1985. godine.

Larson je takođe otkrio jednu zabavnu, ali značajnu anegdotu: Barila je insistirao da broj „7“ na vratima bude daleko na ivici bele pruge, baš kao na originalnom trkačkom automobilu, manja izmena koja je morala biti pažljivo integrisana u složeni grafički raspored. Kao inspiracija tokom procesa, model modela 956 u razmeri 1:43 stajao je na Larsonovom stolu tokom celog projekta.

Grant Larson je primetio: „Ovi projekti Sondervunš su druga dimenzija. Dizajniranje automobila iz snova je već razlog zašto volim da radim u Poršeu, ali lična razmena sa klijentom poput Paola Barilje je neverovatno nagrađujuća.“

Ovaj automobil nije samo jedinstven primerak, već je simbol Poršeovog obnovljenog programa Sondervunš, dela strategije zajedničkog stvaralaštva kompanije. Ponovo rođen iz svojih originalnih korena iz 1970-ih, moderni program omogućava kupcima da zajedno razvijaju ili fabrički završenu prilagođavanje, postprodukcijske modifikacije ili prave jedinstvene fabričke specijalitete, poput Bariljinog GT3. U zavisnosti od starosti vozila, Porsche Exclusive Manufaktur ili Porsche Classic preuzimaju vođstvo.

Kao i uvek, Porsche Exclusive Manufaktur, sa sedištem u Cufenhauzenu, kombinuje zanatstvo sa visokotehnološkim procesima kako bi stvorio visoko personalizovana vozila. Svaki detalj se uzima u obzir: jedinstvene boje, materijali za enterijer, prilagođene komponente, pa čak i mehanička podešavanja kada je to moguće. Za nekoliko posebnih klijenata, Porsche i dalje pravi automobile kao što su to radili pre nekoliko decenija, polako, ručno i sa pričom u svakom šrafu.

Na kraju krajeva, Sonderwunsch 992 GT3 Paola Barile je mnogo više od počasti, to je spoj nasleđa i inovacije, proslava istorije trka i stalni prikaz onoga što se dešava kada strastveni kupac i kultni brend pomeraju granice mogućeg.

Ažuriranje:

Zahvaljujući čitaocu, saznali smo da ovaj automobil nije jedinstven model. U stvari, postoji još 14 napravljenih potpuno sličnih njemu. Iako Porsche nije zvanično potvrdio da proizvodi 14 automobila izdanja Paola Barile, fotografija enterijera na mreži otkriva pločicu na kontrolnoj tabli sa natpisom „956 Le Mans 1985 One of 14“.

Sonderwunsch savršenstvo: Paolo Barilin ručno izrađeni omaž modelu 956Kliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak