Koje je najznačajnije mesto za vožnju vašim Aston Martinom? Bez sumnje, to je Furkapas. Sa svojim legendarnim vezama sa istorijom Džejmsa Bonda i Aston Martina, ovaj alpski put je više od puke zapanjujuće vožnje, to je posebno mesto za ljubitelje automobila i filmova. Nakon nezaboravne nedelje u Modeni, obilazeći najbolje italijanske automobilske muzeje, moj prijatelj i ja smo se uputili ka jezeru Komo na Konkorso d'Eleganca Vila d'Este i FuoriConCortso, događaje kojima nije potrebno posebno predstavljanje u svetu automobila. Moj prijatelj je poneo svoj zapanjujući Aston Martin Vankviš, i nakon izložbi, pomislili smo: koji je bolji način da završimo putovanje nego pravom alpskom vožnjom preko Furkapasa?
Click on the photo for more photo's of this spot!
Ali to nije bio samo slučajan izbor rute. Furkapas je legendarni deo švajcarskog puta koji se pojavio u klasiku o Džejmsu Bondu „Goldfinger“ iz 1965. godine, snimljenom 1964. godine. Upravo ovde na Furkapasu, Šon Koneri (Džejms Bond), za volanom svog kultnog srebrnog Aston Martina DB5, jurio je Goldfingerov Rols-Rojs u jednoj od najlegendarnijih automobilskih scena u filmskoj istoriji. Naravno, nismo mogli da propustimo priliku da svratimo do znaka ulice Džejmsa Bonda u podnožju prevoja. To je bila savršena pozadina za brzo fotografisanje pre nego što krenemo kući. Između filmske istorije i dramatičnog alpskog pejzaža, atmosfera je bila apsolutno nenadmašna.
Iako je prevoj još uvek bio zatvoren odmah posle Vile d'Este, konačno je ponovo otvoren pre nekoliko nedelja, što je omogućilo ovu posebnu vožnju, i verujte mi, jedva čekam da se vratim. To je vrsta puta kojom svaki automobilski entuzijasta treba da se vozi barem jednom u životu.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Rols-Rojsov omaž Goldfingeru
Sjajan bonus sa ovogodišnjeg ConCorso d’Eleganca Vila d’Este: Rols-Rojs je obeležio 60. godišnjicu Goldfingera debijem dva omaža filmu zasnovana na Fantomu. To nisu bila samo redovna specijalna izdanja, već su bili delovi filmskog omaža.
Inspirisani Fantomom III Sedanka de Vil iz 1937. godine, kojim je upravljao filmski negativac Aurik Goldfinger, ovi Fantomi su bili puni neverovatnih detalja po meri koji odaju počast ključnim trenucima iz filma. Najvažniji detalji uključuju:
• Skulpturalnu galeriju na instrument tabli inspirisanu poterom Furkapasa
• Zlatni pater za golf postavljen u prtljažniku, suptilni, ali oštri, baš kao i sam Goldfinger
• Enterijer završen detaljima od 18-karatnog zlata, koji zrače luksuzom Bondovog nivoa
• I zvezdanu oblogu na krovu koja rekreira tačno noćno nebo iznad Furkapasa na dan snimanja 1964. godine
Još finiji detalji? Pozlaćeni VIN broj od 24 karata koji se završava na „007“, kišobrani u originalnoj paleti boja filma i kultna registarska tablica „AU 1“ (AU = hemijski simbol za zlato). Spoljašnjost takođe odaje počast, završena u upečatljivoj žuto-crnoj dvobojnoj kombinaciji, sa disk točkovima od 21 inča i posebnim zlatno-srebrnim „Spirit of Ecstasy“, koji podseća na ozloglašenu zaplet o krijumčarenju iz filma.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Flešbek u 1964: Stvaranje Bondove legende
Snimanje filma „Goldfinger“ u švajcarskim Alpima trajalo je samo nedelju dana u julu 1964. godine, ali tih sedam dana stvorilo je šest minuta nezaboravne filmske istorije.
Čak i tada, Džejms Bond nije bio samo lik, već je postajao brend. U filmu „Goldfinger“ sve se zaista spojilo: duhovitost, šarm, ležerna kul atmosfera. Aston Martin DB5, nezaboravna scenografija, oštar dijalog, sve se složilo i, baš tako, Bond je postao prava ikona ere.
Zanimljivo je da Gert Frebe, koji je igrao Goldfingera, nikada nije zapravo snimao svoje scene u Furkapasu. Njegovi krupni planovi su snimljeni u Londonu i kasnije montirani. Ali to nije sprečilo produkciju da bude spektakl. Dnevni raspored za 7. jul 1964. godine sadržao je savršenu postavu Bondovih automobila:
• Bondov Aston Martin DB5
• Goldfingerov Rols-Rojs Fantom III
• Tili Mastersonov Ford Mustang, kojim upravlja model Tanja Malet
Snimali su ključnu scenu u kojoj Bond juri Goldfingerov Rols-Rojs uz strmi planinski put sa zmijuljastim vrhovima i susreće Masterson, tražeći osvetu za smrt njene sestre Džil. Nakon pogrešnog identiteta i pucnjave, još jedan legendarni Bondov trenutak je bio u zastoju.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!
Dosije Goldfinger: Uvid iza kulisa
Želite dublje da zaronite u ovu filmsku prekretnicu? Knjiga „Dosije Goldfinger“ je riznica uvida iza kulisa. Dokumentuje snimanje Furkapasa retkim fotografijama, originalnim zapisima sa snimanja, fotografijama za štampu i neobičnim detaljima koje su možda propustili čak i najzaljubljeniji Bondovi fanovi.
Javnost je zapravo mogla da gleda snimanje dok se dešavalo. Šon Koneri je ostao pribran čak i između snimanja, a Tanja Malet, koja nikada nije glumila u drugom filmu, držala se sa gracioznošću i stilom. Kasnije se vratila manekenstvu, navodno zato što je to bilo bolje plaćeno nego u Holivudu.
Knjiga takođe otkriva druge lokacije Goldfinger Švajcarske, kao što su:
• Fabrika aviona Pilatus u Stansu, koja se koristila kao Goldfingerovo sedište
• Benzinska pumpa BP na Gotardštraseu 163 u Andermatu, gde se Bond i Masterson ponovo ukrštaju
Čak su i hoteli, barovi i restorani u kojima su glumci i ekipa odseli mapirani, nudeći potpunu kapsulu Bondovog vremena u Švajcarskoj.
Putovanje kroz vreme
Vožnja Aston Martinom uz Furkapas nije samo živopisno putovanje, već hodočašće. Sa Vankvišom parkiranim pored znaka ulice Džejmsa Bonda, gledajući preko tih vijugavih alpskih krivina, osećao sam se kao da ste zakoračili pravo u trenutak filmske istorije.
Bond je možda fikcija, ali putevi, automobili i legende koje stvaraju? To je sasvim stvarno.
Kliknite na sliku za još od ovog spota!

