Ženeva 2013: Ferrari LaFerrari!

Ženeva 2013: Ferrari LaFerrari!

Svi Ferrarijevi fanatici se verovatno mogu setiti 1984. godine. Tada je predstavljen 288 GTO. To je bio prvi Ferrarijev superautomobil ikad napravljen i to je bio početak jedinstvene generacije superautomobila iz Maranella. 2002. godine je predstavljen poslednji superautomobil i to u čast Enza Ferrarija. Neverovatan monstrum koji je napravio pravu vulkansku erupciju u svetu automobila. Sada, 2013. godine vreme je da se sretnemo sa novim superautomobilom iz Ferrarija. Taj automobil će pisati istoriju narednih nekoliko godina. Upoznajte LaFerrari!


Odakle da počnemo? Prvo da uputimo komplimente Ferrariiju što je uspeo da sačuva tajnu o modelu sve do ovog jutra. Do ovog momenta postoji samo jedan konkurent LaFerrariju, a to je McLaren P1. Ali McLaren je već objavio sve vesti o P1 i više nije interesantno. Postojalo je pravo odbrojavanje pre nego što su skinuli zavesu sa LaFerrarija. Ferrari je intenzivno radio na modelu sa Felipeom Massom i Fernandom Alonsom. LaFerrari je kombinacija umetničkog istraživanja i aerodinamičke funkcionalnosti. Ferrarijev stilski centar je radio zajedno sa inženjerima i ostalim odeljenjima na ovom lepotanu.


Grupa GT i F1 inženjera razvila je karoseriju automobila i rezultat je maksimalna čvrstina i minimalna težina. Ako se uporedi sa prošlim superautomobilom, Enzom, krutost karoserije je povećana za 27 procenata, a težina je smanjena za 20 procenata.


Da bi opisali izgled LaFerrarija moramo da pogledamo u istoriju same fabrike. Izgled vodi poreklo od Ferrarijevog prototipa iz šezdesetih godina prošlog veka, modela 330 P4 i 312P. Odnos mera prednjeg dela i krila je u skladu sa Ferrari tradicijom. Pozicija sedenja u LaFerrariju je kompletno nova i izgleda kao u Formuli 1. Fernando Alonso i Felipe Massa su bili uključeni u istraživanje modela i to je rezultovalo ovim funkcionalnim kokpitom.


6.3 litarski V12 motor ima 800 KS, a zahvaljujući HY-KERS električnom motoru ima dodatnih 163 KS. Dakle, ukupno ima 963 KS i više od 900 Nm obrnog momenta! V12 motor se može vrteti do 9.250 o/min i oslobađa 330 grama CO2 po kilometru. Maksimalna brzina LaFerrarija je preko 350 km/h, a ubrzanje od 0-100 km/h traje manje od 3 sekunde. Ne znamo još tačne podatke. Ubrzanje od 0-200 km/h traje manje od 7 sekundi, a 0-300 km/h oko 15 sekundi.


Ukupno će biti proizvedeno 499 primeraka. Za one koji su možda zainteresovani za ovaj automobil, imamo loše vesti. Svi primerci su unapred rasprodati!

Genève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrariGenève 2013: LaFerrari

Komentari na ovaj članak


Glasaj odmah za spot dana